Schaeffler-konserni on edistänyt uraauurtavia innovaatioita ja kehittänyt liiketeknologiaa jo yli 75 vuoden ajan. Innovatiivisilla teknologioilla, tuotteilla ja palveluilla sähköiseen liikkuvuuteen, CO₂-tehokkaisiin käyttövoimiin, alustaratkaisuihin, teollisuus 4.0, digitalisaatioon ja uusiutuviin energialähteisiin, Schaeffler on luotettava yhteistyökumppani, joka tekee liiketeknologiasta tehokkaampaa, älykkäämpää ja kestävämpää – koko sen elinkaaren ajan.
Maailmanlaajuisena toimittajana Schaeffler tarjoaa monipuolisia uramahdollisuuksia 84 000 työntekijällensä ympäri maailmaa. Avila on toiminut yhteistyössä Schaefflerin kanssa Suomen työntekijöiden rekrytoinneissa.
Yhteistyö yritysten välillä alkoi vuoden 2021 alussa, ja toimeksiantoja on sen jälkeen kertynyt noin kymmenkunta. Patrik Pettersson, Partner Manager Nordic & Baltics, on toiminut rekrytointipäällikön roolissa kahdessa viimeisimmässä rekrytoinnissa, joissa Avila on löytänyt osaavat työntekijät MRO-sales ja Partner Account Manager -tehtäviin Suomessa.
”Koen Avilan luotettavaksi kumppaniksi, joka on sitoutunut löytämään meille parhaimmat työntekijät. Avilan rekrytointikonsultti on toiminut ikään kuin kuljettajana ratin takana, ja minä olen ollut hänen vierellään koko rekrytointiprosessin ajan”, kommentoi Pettersson.
Täsmällinen rooli- ja yritysesittely tukemassa ehdokkaiden etsintää
Pettersson on työskennellyt yrityksessä lähes 30 vuotta. Hän kertoo, kuinka viimeisen vuoden aikana havaittiin tarve uudelle myyntiin liittyvälle roolille Euroopassa. Tässä roolissa tehtävänä oli hallita ja kehittää huolto-, korjaus- ja kunnossapitopalveluja koskevaa myyntiä, sekä keskittyä tukemaan yrityksen jakelijoita. Suomi nousi ihanteelliseksi markkina-alueeksi uudelle tehtävälle sen markkinapotentiaalin vuoksi.
”Suomessa kollegamme ovat tehneet erinomaista työtä kaikilla aloilla, ja näimme, että se oli erinomainen markkina-alue tälle uudelle roolille. Suomi on aina ollut erittäin lupaava maa teollisuudellemme, ja näimme joitakin markkinaosuusmahdollisuuksia, joita tämä rooli voisi kattaa.”
Aiempien menestyksekkäiden yhteistyöhankkeiden ansiosta Schaeffler päätti kääntyä Avilan puoleen uuden roolin rekrytoinnissa alkusyksystä 2022. ”Halusimme kumppanin, jolla olisi paikallista alan tuntemusta, oikeanlaista osaamista ja tarvittavat kanavat rekrytoinnin sujuvaan toteuttamiseen”, Pettersson kertoo.
Petterssonin mukaan Avilan roolikuvaus oli kohdallaan. ”Tapa, jolla Avilan tiimi esitteli roolin, oli tosi vaikuttava. Heidän rekrytointikonsulttinsa tiesi tarkalleen, mitä etsimme, ja osasi esittää sen oikeilla sanoilla”, Pettersson kuvailee.
Vahva kandidaattiverkosto perusteellisen markkina-analyysin ja alakohtaisen tietämyksen ansiosta
Loppukeväästä 2023 Pettersson etsi korvaavaa työntekijää myyntiedustajan tehtävään Suomen markkinalle.
Tämä rooli on vastuussa vahvojen suhteiden rakentamisesta ja ylläpitämisestä Schaefflerin eri sidosryhmien kanssa.
”Jälleen kerran – kuten edellisessä rekrytoinnissa, olin todella tyytyväinen kandidaattiluetteloon. Sen pohjalta pystyimme melko nopeasti tunnistamaan sopivat ehdokkaat, ja muutaman haastattelun kautta meillä oli jo vahva tunne, että olemme löytäneet oikean työntekijän tehtävään.”
Avilan rekrytointikonsultit tekevät aina syvällisen analyysin asiakasyrityksestä ja käyttävät alakohtaista tietämystä laadukkaiden kandidaattiluettelojen laatimiseen. Tätä tukevat reaaliaikaiset näkemykset työ- ja ehdokasmarkkinoista. Selkeät vaiheet ja prosessit koko rekrytoinnin ajan takaavat hyvän kokemuksen sekä hakijoille että asiakasyrityksille.
”Kaiken kaikkiaan olin yllättynyt siitä, miten sujuvasti rekrytointiprosessit sujuivat. Alussa meille annettiin selkeä suunnitelma ja oli mukavaa huomata, ettei minun tarvinnut asettaa muistutuksia – Avilan rekrytointikonsultti huolehti agendasta prosessin aikana ja varmisti, että olimme mukana oikeissa vaiheissa”, Pettersson toteaa.
Petterssonin yhteistyö uuden työntekijän kanssa alkaa alkusyksystä 2023.
Avilan tiimi toivottaa Patrikille ja hänen tiimilleen menestystä ja kiittää onnistuneista projekteista!
Avainsanat
- asiakastarina, nosto, suorahaku
Julkaistu
Ota yhteyttä

Matias Saarni
040 359 0156
matias.saarni[at]avila.fi
Tutustu myös muihin julkaisuihin
Tutustu uusiin julkaisuihimme sekä asiakkaidemme onnistumistarinoihin. Lisäksi jaamme kanssasi havaintoja ja muutoksia työ- ja kandidaattimarkkinoilta, sekä vinkkejä rekrytointiprosessin eri vaiheisiin.